I din kundvagn:
Kundvagnen är tom
Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUpon

Sälja mer i butik - så gör du


Tips, råd och metoder för butiker som vill sälja mer varje dag


En sak som alla vill (eller borde vilja) är ju att sälja mer nästa månad. Och därför ska du idag få tipsen som hjälper dig med hur du ska tänka och göra för att få det att hända.

Här är dina tips:

1. Skriv ner målet för nästa månad. Det är lättare att komma ihåg och att nå mål som är nedskrivna på ett papper. Att ha målet så konkret gör dig mer motiverad och hjälper dig att nå målet lättare.

2. Att öka försäljningen är en sak men för att göra det måste du också veta hur stor ökning du siktar mot. Det kan vara 5% eller 25% - det viktigaste är att du översätter det till hur mycket mer du måste sälja för varje dag så att du kan göra din plan.

3. Tänk bakåt. Vad är det du oftast gör när försäljningen fungerar bäst? Kan du göra mer av det?

4. Tänk framåt. Vad är det du inte gör idag som du tänkt att göra (samla e-postadresser från kunderna och starta ett nyhetsbrev, ha kampanjer oftare, skylta om smartare) Det finns saker du redan vet att du kan göra men som inte är igång än - eller hur?

5. Se nästa månad som din supersäljarmånad. Det ska bli månaden där du tar varje chans att sälja. Kunder som köper en sak ska få förslag på en sak till. Det ska bli din experimentmånad där du får se om det passar dig att vara supersäljare.

Kör på nu :-)

En klassiker för alla som vill sälja mycket mer i butiken

1000 tips om att sälja mer i din butik

"Främst har jag lärt mig att förstå våra butikers beteende och även hitta argument för att i vissa fall förändra det. Den är enkel att läsa och ta till sig. Det här är en bok jag rekommenderar till den/alla som jobbar med butiksförsäljning."
Åsa Lilja, Team Sportia AB

"Fantastisk och rolig fick mig ett riktigt gott skratt när jag läste boken. Man kommer till insikt och förstår vilka problem man gjort innan och vad man kan bli bättre på. Otroligt rolig bok..."
Robert Chamoun, Salong Eurostop

"Jag har blivit mer framåt och initiativtagande i marknadsföringen och fått en jäklar-anamma känsla! Har testat att "kuppa" i julas och har märkt effekt. Lärt mig mycket om hur folk funkar."
Linda Ahl, Afrodites Under

"Boken har visat idéer för marknadsföring- inspiration i största allmänhet- bara en sån sak som att sluta fråga kunder om man kan hjälpa till- "hej" och paus...kontakt = MYCKET effektivare!!"
Bernzons blomsterhandel


Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...

Om artikelförfattaren:

Stefan Ekberg har skrivit ett fyrtiotal böcker om företagande och personlig utveckling och har grundat Bokförlaget Redaktionen


Vill du lägga den här artikeln på din egen blogg eller hemsida?
Vi delar gärna med oss av innehåll men vill gärna ha en klickbar länk till den här sajten i slutet av artikeln där du lägger upp den - av ren artighet såklart, men också för att Google skapar problem för både din och vår sajt annars (Google gillar inte kopierat innehåll utan länkar till ursprungskällan och kan ranka ned både dig och oss). Skicka också ett mail till stefan@redaktionen.se så vi vet


Artikeln är skyddad med Google authorship






Veckans samvetsfråga:
När allt är sagt och gjort - har du då sagt mer än du har gjort?


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Butikstipset här:

Sälj mer i din butik
För dig med butik som behöver nya tips och inspiration som hjälper dig att sälja mer i din butik.

Butikstipset går ut till nästan 18 000 prenumeranter och startades 2004.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket med bra böcker om att sälja från Bokförlaget Redaktionen.

Vill du veta vad du får - titta här.

Fyll i din e-postadress i rutan:




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisa-tioner eller privatpersoner.