Den viktigaste hemligheten med att lyckas som företagare är att hålla på. Att alltid leta efter nästa möjlighet för företaget. Att dyka upp när kunderna behöver dig. Att överraska kunderna. Att tänka sig blå i ansiktet på hur man ska få kunderna att aldrig tänka tanken att byta leverantör. Det är helt enkelt engagemang det handlar om. Och det här är ett pågående. Det tar aldrig slut. Varje dag är verkligen en ny chans att göra något som kunderna uppskattar. Det du lägger ner tid på idag får du betalt för imorgon. Det finns ingen snabb lösning på att tjäna pengar, få ett företag att växa. Jag tycker att det är toppen. Det betyder att du har större chanser än många stora företag att vinna en plats i kundernas hjärtan med engagemang, glöd och lust - som faktiskt är gratis.
Allt börjar med ett frö. Ibland måste man akta sig för vilka frön man sår i omvärlden. Läs får du se hur jag trodde att jag var en pedagogisk förebild för mina barn
Hur mina dotter gjorde som jag gjorde istället för som jag sa
Jag svär verkligen för mycket ibland och det är ju inte så bra när barnen hör eftersom… ja, du fattar.
Men så kom jag på en smart idé som jag presenterade för barnen en morgon när jag slog stortån i sängstolpen och de skadeglatt och sammangaddat unisont säger att "det är fult att svära".
Jag grinade illa en stund och sedan kom den där supersmarta, revolutionerande och på alla sätt helt nya tanken in i huvudet. Jag sa helt enkelt att den dag de kan förklara vad bruttonationalprodukt betyder och innebär, så får de också svära hur mycket de vill.
Ett par dagar senare kom min elvaåriga dotter in med ett förnumstigt leende och sa: "Nu vet jag:"Bruttonationalprodukten är värdet av alla varor och tjänster ett land procera…prodicer…pro..fan också. Det gick ju i morse."
Där fick jag…
Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...
Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.
Vi kallar det för livssorg.
Här är boken som hjälper dig upp igen❤️
Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer
Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.
Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.
Vi kallar det för livssorg.
Här är boken som hjälper dig upp igen❤️
Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer
Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.
Nu ska vi prata om vad du sår för frön i din omvärld. Här är några frågor som är nyttiga för dig att svara på:
Vilka har fått ditt visitkort den senaste veckan?
Du har väl ett visitkort som går att använda till något? Du har väl tips på det eller något annat som gör att man vill behålla det? Om du har det kan du sticka det under vindrutetorkare eller ge bort det till damen i Pressbyrån som antagligen behöver det du erbjuder eller känner någon som behöver det.. Fem kort om dagen blir ettusenfemhundra kontakter om året. Och så har du kanske personal som kan göra samma sak. Nu har du skaffat en…vad heter det…såmaskin med turbo?
Vilka samarbetspartners vill du ha om ett halvår?
Det finns flera andra aktörer där ute som har samma kunder som du. Hur ska ni hjälpa varandra? Vet de att din lösning finns? Ett e-postmeddelande till dem hjälper dig att få reda på vad de tänker.
Vilket är ditt viktigaste problem just nu?
Sätt upp det på kylen, på väggen, på toaletten eller i entrén så du har det framför dig hela tiden. Uppmuntra andra att ta del av problemet och komma med idéer. Dina leverantörer, dina kunder, dina samarbetspartners kanske sitter inne med lösningen.
Vilka saker ger du bort för att fånga kunden på sikt?
Har du ett nyhetsbrev, elektroniskt eller fysiskt. Skickar du det på papper till de kunder du vill ha om ett halvår? Du skickar det väl inte med e-post eftersom det känns snålt och påträngande. Om det är ett bra brev som hjälper dem är det lättare att komma ihåg dig när du ringer i april.
Har du tagit bort de livsfarliga orden?
Vad gör du för att sortera bort orden, "jag", "vi" och "våra" i din marknadsföring och hur ersätter du dem med "du", "din" och "era"? Glöm aldrig att kunderna inte är intresserade av hur bra du tycker att du är. De vill bara veta vad du kan göra för dem.
Gör nu!
Citatet: Engagemang, glöd och lust är faktiskt gratis
SUPERERBJUDANDE JUST NU!
Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️
Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.
"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet
"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör
Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️
Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.
"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet
"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör
Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊
Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Rivstart här:
Vill du ha snabba tips om din marknadsföring?
Du får tips om gerillamarknadsföring och mer traditionella metoder för företag att synas till låga kostnader.
Rivstart är sedan 1998 Sveriges största nyhetsbrev om marknadsföring med drygt 37 000 prenumeranter.
Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst
EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket med marknadsföringsböcker.
Här kan du se om Rivstart är något för dig.
Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget.
Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.