Att ha möten tar tid och eftersom det gör det blir det viktigt att avgöra om mötet är relevant för den verksamhet du bedriver. Måste du gå på ALLA möten du blir kallad till? Det kan vara klokt att se över dina mötesbokningar för att säkra att du lägger tid på rätt sak. Går du på möten av vana, för att det är trevligt eller för att innehållet är viktigt för dig? Kika igenom din kalender och utvärdera de möten du går på och se till att stryka de som inte känns relevanta för dig. Det kan helt klart vara värt att tänka: Boka få. Boka rätt.
Tänk så här när du utvärderar dina mötesbokningar:
1. Vilka möten är viktiga för mig?
2. Behöver mötet vara IRL eller kan det tas över Skype? Kan det rentav vara ett ”walk and talk” för att få in den där promenaden du vill hinna med under dagen?
3. Är det ett ”Nice to meet” eller ”Need to meet”-möte? Boka ”Nice to meet” till fritiden och ”Need to meet” till arbetstid för bättre effektivitet.
4. Hur ser ett klockrent möte ut?
Hjärngympa för seniorer❤️
Vår mest populära bok just nu
🌟 Ge din hjärna en present!
"Hjärngympa för seniorer" – boken som håller ditt sinne skarpt och livligt. Enkla och roliga övningar för ett aktivt och glädjefyllt liv! 📘
Beställ den i vår egen bokhandel till ett superpris just nu!
Här hittar du boken ...
Vår mest populära bok just nu
🌟 Ge din hjärna en present!
"Hjärngympa för seniorer" – boken som håller ditt sinne skarpt och livligt. Enkla och roliga övningar för ett aktivt och glädjefyllt liv! 📘
Beställ den i vår egen bokhandel till ett superpris just nu!
Här hittar du boken ...
Det finns komponenter som gör att ett möte blir det du önskar och om du har koll på dessa kommer du kunna skapa möten som ger alla det de behöver.
Här får du 7 komponenter som ger effektiva möten:
1. Se till att alla har vad de behöver inför/under mötet. Skicka ut nödvändigt material i förväg om möjligt.
2. Sluta med 60-minutersmöten (om det är vad du brukar ha). Välj istället 45 minuter. Att korta ner tiden gör att samtalet hålls inom ramen för ämnet.
3. Var tydlig med vilket behov och vilket syfte mötet ska fylla.
4. Bjud in rätt deltagare. De som verkligen kan delge rätt information och anda.
5. Välj rätt tidpunkt. Tidpunkten ska passa alla som är med eftersom det skapar ett bättre fokus.
6. Ha någon som håller koll på mötestiden.
7. Ha kaffe/te/fika klart när mötet börjar så det inte spills tid på att ordna med det.
Ett möte ska ge dig det du behöver för att kunna driva din verksamhet så se till att skapa möten som är klockrena.
Dorotea Pettersson | THE 5 AM ACADEMY by dorro dorotea@dorro.se | dorro.se
76 000+ läsare kan inte ha fel ❤️
Sveriges populäraste bok om att starta eget – med inbyggd garanti.
En läsarröst
"Den här boken kortfattat är: Underbar. Den hjälper dig att lösa massor av frågor som poppar upp när du bestämt att det är dags att starta eget. Du får både vägledning och information som hjälper dig att utveckla dina drömmar"
Eridiania, The Living stone home clean
Klicka här, provläs, se vad andra tycker och få ett superbjudande.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).
Sveriges populäraste bok om att starta eget – med inbyggd garanti.
En läsarröst
"Den här boken kortfattat är: Underbar. Den hjälper dig att lösa massor av frågor som poppar upp när du bestämt att det är dags att starta eget. Du får både vägledning och information som hjälper dig att utveckla dina drömmar"
Eridiania, The Living stone home clean
Klicka här, provläs, se vad andra tycker och få ett superbjudande.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊