Vet du vilken den viktigaste hemligheten med att sälja på nätet är? Det är att bygga en sida som bryr sig om den som kommer dit. Alla, eller nästan alla hemsidor som är lönsamma är personliga och fokuserade på att hjälpa den som kommer dit.
Och motsatsen - sidor som inte är lönsamma är ofta opersonliga, självcentrerade och talar till den som kommer dit på ett sätt som visar att avsändaren inte tänker på att hjälpa till, utan på att framhäva sin egen förträfflighet.
Det är här små företag har fantastiska fördelar. Jag har drivit mitt lilla förlag www.redaktionen.se i tre år och varje dag kliar det i fingrarna när jag tänker på alla roliga saker man kan lägga på sidan för att det är just kul (jag är inte mer än människa).
Men det är här det gäller att vara sträng mot sig själv. För din sida på Internet är inte din sida - det är dina kunders. Du kan ha den snyggaste hemsidan i världen, skapad av de bästa designers som finns att få tag i utan att det händer ett smack om du inte tänker på den som har något att vinna på att komma till din hemsida. Vilka riktar du dig till idag? Vad kan du hjälpa dem med? Ditt jobb är att göra en enkel analys av dem du vill nå för att se vad du tror att de vill ha ut av din hemsida:
Att göra Besökar-Kundanalysen på ett enkelt sätt
Egentligen är det inte svårare att identifiera Internetkunder än kunder i den "riktiga världen". Du vet antagligen redan en hel del om dem du har och dem du vill ha som kunder. Det är vilka de är som avgör hur dina sidor ska se ut och vad de ska innehålla och vilka mål du kan sätta upp.
Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...
Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.
Vi kallar det för livssorg.
Här är boken som hjälper dig upp igen❤️
Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer
Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.
Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.
Vi kallar det för livssorg.
Här är boken som hjälper dig upp igen❤️
Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer
Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.
Analysen i 2 enkla steg:
1. Ta fram en lista på dina viktigaste målgrupper. Ranka dem efter hur stor sannolikhet det är att de kan bli dina kunder. För mitt förlag är huvudmålgruppen egna företagare. Din primära målgrupp är de personer som mest sannolikt kommer att bli dina kunder. Det är dem du bygger hemsidan för i första hand. De andra kommer med på köpet.
2. Skaffa svar på frågor om din målgrupp:
· Var hittar du din målgrupp?
· När behöver de din produkt?
· Vad har de för ålder, kön, utbildning, hobbys, intressen osv.?
· Vad är det för ansvar dina kunder har?
· Vilket problem försöker de lösa som du kan lösa åt dem?
· Vilken kan deras motivation vara för att gå in i samarbete med dig?
· Vad gillar de mest med det de använder nu, vad gillar de minst?
· Vad skulle de vilja förbättra och hur kan du hjälpa till?
Med den här informationen om din målgrupp kan du lättare se vad dina sidor ska handla om. Dina slutsatser kanske blir andra än du tänkt dig. Du kanske hade tänkt sälja direkt på sidorna men inser att det är bättre att skaffa leads att bearbeta med broschyrer offline. Eller så ser du att det faktiskt finns möjligheter att backa dina återförsäljare med dina sidor så att de ska gilla ditt företag ännu mer. Fråga dina återförsäljare hur dina sidor kan stödja dem. Ta fram några förslag och fråga dina nuvarande kunder vad de skulle ha mest nytta av på dina sidor.
Idéer som andra har gillat
469 snabba tips som ökar försäljningen på din sajt
"Konkreta tips på hur man lyfter försäljningen i sin internetbutik, baserat på författarens egna erfarenheter. Täcker de flesta områden inom digital säljteknik och lägger också fokus på sådant som innehåll och design. En bra inspiratör både för nybörjare och de som vill avancera."
Internetworld
"Det som var bra med boken är att den kom till bra användning nu när vi håller på att bygga en ny webbshop, väldigt innehållsrik var den också. Boken hjälpte mig framförallt att tänka på olika typer av säljstrategier för att få kunden att handla på vår hemsida samt hur man skapar trygghet för kunden att trycka på ”köp” knappen. Jättetack för alla dessa tips som boken innehåller."
Häni Yones, Kramtex Workwear
"Boken har hjälpt till att bygga strukturen på vår sajt. Innan jag läste boken var sajten rätt rörig och inte speciellt säljande. Nu går sidan bra med en jämn ström av ordrar."
Daniel Evertsson, Creative Reklam
”Jag fick ett helt nytt tänk av boken. Den är en nyckel till framgång som jag har saknat.”
Christoffer Steffens
"Det bästa med boken är att den var så lättläst, jag har den som en handbok och går gärna tillbaka och läser igen. Den har hjälpt mig med att bygga upp min Webbshop och jag har lärt mig hur man skriver på ett säljande sätt. Jag tycker att redaktionen har mycket läsvärda böcker och använder dem mycket i mina säljkurser."
Catrin Sandgren Fjärås
"Det bästa med boken är att den var så lättläst, jag har den som en handbok och går gärna tillbaka och läser igen. Den har hjälpt mig med att bygga upp min Webbshop och jag har lärt mig hur man skriver på ett säljande sätt. Jag tycker att redaktionen har mycket läsvärda böcker och använder dem mycket i mina säljkurser."
Catrin Sandgren Fjärås
Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...
469 snabba tips som ökar försäljningen på din sajt
"Konkreta tips på hur man lyfter försäljningen i sin internetbutik, baserat på författarens egna erfarenheter. Täcker de flesta områden inom digital säljteknik och lägger också fokus på sådant som innehåll och design. En bra inspiratör både för nybörjare och de som vill avancera."
Internetworld
"Det som var bra med boken är att den kom till bra användning nu när vi håller på att bygga en ny webbshop, väldigt innehållsrik var den också. Boken hjälpte mig framförallt att tänka på olika typer av säljstrategier för att få kunden att handla på vår hemsida samt hur man skapar trygghet för kunden att trycka på ”köp” knappen. Jättetack för alla dessa tips som boken innehåller."
Häni Yones, Kramtex Workwear
"Boken har hjälpt till att bygga strukturen på vår sajt. Innan jag läste boken var sajten rätt rörig och inte speciellt säljande. Nu går sidan bra med en jämn ström av ordrar."
Daniel Evertsson, Creative Reklam
”Jag fick ett helt nytt tänk av boken. Den är en nyckel till framgång som jag har saknat.”
Christoffer Steffens
"Det bästa med boken är att den var så lättläst, jag har den som en handbok och går gärna tillbaka och läser igen. Den har hjälpt mig med att bygga upp min Webbshop och jag har lärt mig hur man skriver på ett säljande sätt. Jag tycker att redaktionen har mycket läsvärda böcker och använder dem mycket i mina säljkurser."
Catrin Sandgren Fjärås
"Det bästa med boken är att den var så lättläst, jag har den som en handbok och går gärna tillbaka och läser igen. Den har hjälpt mig med att bygga upp min Webbshop och jag har lärt mig hur man skriver på ett säljande sätt. Jag tycker att redaktionen har mycket läsvärda böcker och använder dem mycket i mina säljkurser."
Catrin Sandgren Fjärås
Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊