Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Tips om merförsäljning


Många som säljer saker eller tjänster är överdrivet oroliga för att försöka sälja mer till sina kunder.

Jag förstår inte varför det skulle vara fel att rekommendera kunder att investera i sånt som hjälper dem framåt.

Sanningen är ju den att du vet massor om det du säljer och vad som kan komplettera det som gör det ännu bättre för kunderna :-)

Du vet redan att jag tror på långsiktighet i relationer med kunder. För mig betyder det att jag hellre talar om för en kund att de inte ska köpa en viss bok av oss än att göra dem missnöjda för den fattiga glädjen att kamma hem några hundringar idag. Jag tror att om vi bara lyssnar på kunderna så kommer vi att kunna hjälpa dem och tjäna pengar tids nog ändå genom att ta fram rätt verktyg i bokform för varje kund.

Med det sagt, här kommer några tips om vad du kan göra för att sluta vara så blyg över att försöka sälja mer av rätt saker/tjänster till dina kunder.



1. Erbjud dina kunder en rabatt om de köper mer än en av samma produkt.
Många kunder som behöver det du säljer framöver kommer att uppskatta det.

2. Ge dina kunder rabatt om de förbinder sig att köpa mer i framtiden.
Samma sak som punkt 1 - alla gillar att spara pengar på sånt de ändå behöver ha.

3. Skicka alltid med information om kompletterande köp med leveransen.
Kunder vet inte alltid vad du har mer som gör deras liv lättare.

4. Sälj en grundprodukt och erbjud dina kunder en uppgradering till en bättre variant.
Många kunder testar den billigare först och när de är blir mer säkra vill de ha den större varianten.

5. Om du säljer på internet – visa kompletterande produkter i samband med köp.
Kunder som är intresserade av en särskild sak vill ofta ha en helt komplett lösning.

Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.


6. Skicka en present till dina kunder i samband med broschyrutskick.
Presenten påminner dem om en leverantör som bryr sig om relationen.

7. Ge mängdrabatt över visst antal/viss summa.
Alla älskar en bra deal.

8. Tryck din webbadress på alla dina produkter.
Det gör det lätt för kunder att hitta tillbaka.

9. Lägg en färdigifylld orderblankett för nästa köp längst ner i kartongen med produkten du levererat.
Kunder gillar att du underlättar deras vardag.

10. Ge kunder erbjudanden om att köpa flera av dina produkter till paketpris. Kalla paketen något som tilltalar din tänkta målgrupp.
Ofta känns ett paket mer komplett och många gillar att få den kompletta lösningen.

11. Ge särskilda erbjudanden till stamkunder.
Inget är lika trevligt som att bli positivt särbehandlad. Jag älskar att få känna mig viktig för leverantörerna. Gör inte du?

12. Samarbeta med företag som kompletterar ditt så kan ni nå varandras kunder med bra saker som gör livet lättare och bättre för båda parters kunder.
Kunderna kan få hjälp med hela problemet direkt hos dig och slipper tänka (jag gillar att slippa tänka).

13. Erbjud kunder smakprover på dina produkter och ge dem ett erbjudande på den fullständiga versionen i samband med smakprovet.
Vi vill känna oss säkra och du kan hjälpa oss att göra det.

14. Erbjud kunderna en mer komplett version av det du säljer än vad dina konkurrenter erbjuder (gratis installationshjälp, gratis hemleverans etc).
Leverantörer som förstår att vi vill ha hela paketet vinner i längden.

15. Var snäll och bjud på din kunskap – kunder kommer att komma ihåg dig nästa gång det är dags att köpa.
Det är alltid skönt att känna att man har med generösa företag och människor att göra. Om jag vet att jag blir väl bemött hos dig så tar du direkt toppositionen på ditt område - i alla fall i mitt hjärta.


SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se