Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Hur motiverar man personalen? Här är tio tips som fungerar

1. Om du är chef, förklara för din personal varför de gör sina jobb. De flesta anställda kan inte ens säga vilken affärsidé företaget de jobbar för har, men även de som kan svara på frågan gör ofta det utan att veta vad affärsidén egentligen innebär.


2. Se till så att målen ni har också berör de anställda. Uppnådda mål ska belönas.

3. Fira dina segrar. Av någon anledning så fokuserar många människor på allt som de inte gillar och som inte har funkat. Försök istället att fokusera på saker som gått rätt och som blivit bra och fira det. Belöna dig själv för att du ger andra beröm. Fira alla framgångar. Ta fasta på allt som är bra. Leta efter rätt istället för fel.

4. Låt ingen komma med problem utan en möjlig lösning. Om du är chef är det en bra instruktion att ge personalen. Kom inte och klaga utan att ha en möjlig lösning i beredskap.

5. Låt personalen jobba med saker som de är bra på. Om du alltid har den tanken i bakhuvudet, så kommer du att hitta möjligheter för att skapa styrka i företaget.

6. Lita på folk och utvärdera dem efter resultaten. Om du låter dina anställda själva sköta saker och ting på sitt eget sätt, så kommer resultatet också att bli bättre och dina anställda gladare.

7. Anställ personer som redan värderar vikten av att ha kul och som har sinne för humor. De personerna hjälper alla när det är tufft.

Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...

Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.

Vi kallar det för livssorg.

Här är boken som hjälper dig upp igen❤️

Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer

Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.


8. Ge personalen utmanande arbetsuppgifter. Spännande arbetsuppgifter lyfter humöret på vem som helst. Om du är chef ska du tänka till ordentligt på hur du kan göra arbetet mer spännande för dina medarbetare om du verkligen vill ha en arbetsplats som lyfter.

9. Skaffa Saccosäckar till mötesrummet. Jag för min del orkar inte sitta i möten längre än högst en kvart innan det kryper i kroppen på mig. Min fru har till och med sagt att jag antagligen har ADHD när vi äter middag eftersom jag gärna väger på stolen eller lägger mig på golvet efter en halvtimme för att fortsätta vårt samtal så. Vissa av oss är inte skapta för att sitta med rak rygg i en stol och glo framför oss. Du får inget ut av mig då. Finns det personer som jag på ditt jobb och du betalar dem för deras kunskaper, så är det smart att bygga mötet efter deras förutsättningar.

10. Om dina anställda jobbar med att göra andra nöjda – instifta ett pris till den som har haft den jobbigaste kunden/klienten varje vecka. Alla som vill kandidera kan berätta om sina upplevelser på fredag eftermiddag och så kan ni ha en omröstning. Priset gör att din personal lättare kan hantera jobbiga typer.

En viktig sak till!
Nedanstående bok är vår storsäljare om att motivera personalen varje dag. Du får 333 snabba och konkreta tips och metoder som fungerar att använda i jobbet.

Ha den i skrivbordslådan som stöd när det behövs.

333 smarta motivationsidéer som bara väntar på dig!


”Boken innehåller massor med bra tips som har utvecklat både mig som företagare och medmänniska. Stämningen på firman är bättre än någonsin, glada medarbetare = ökad effektivitet i arbetet! Boken hjälpte mig att motivera de anställda på ett helt annat vis än innan, snacka om skillnad. Nu är det jag som får anstränga mig för att hinna med i samma tempo på jobben! Ni är grymma - ni har hjälpt mig att utveckla mig som både företagare och medmänniska!”
Johan Lindberg, Gefle Nöje

Klicka här, provläs och se vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se