Det spelar ingen roll vad du säljer idag – imorgon kan det vara omodernt. Många företag med en bra tjänst eller produkt hamnar i en mycket obehaglig fälla när efterfrågan sjunker och de inte har någon plan på en efterföljare, en kompletterande vara eller något som har andra värden som kunder vill betala för att få. Du måste alltid tänka framåt på vad du kan göra för att tillfredsställa marknaden. Här är 7 tips om hur du ska tänka för att få fram en ny produkt eller tjänst som kunderna vill ha.
1. Lös ett problem. Det finns massor av problem att lösa för dina kunder. Lyssna med dem. Intervjua dem om vad de har för problem de vill ha lösta och se var du kan komma in med en idé som hjälper dem.
2. Hoppa på trendtåget. Vad händer i din bransch just nu som du kan haka på. Vad säger de i tidningarna, på TV och på nätet. Leta efter trenden och försök få in det du säljer i den.
3. Förbättra något som redan finns. Fråga kunderna vad det är med din produkt som inte är bra. Fråga vad du kan förbättra.
Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...
Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.
Vi kallar det för livssorg.
Här är boken som hjälper dig upp igen❤️
Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer
Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.
Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.
Vi kallar det för livssorg.
Här är boken som hjälper dig upp igen❤️
Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer
Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.
4. Skapa en ny nisch för en av dina produkter/tjänster. Det är inte alltid produkten man köper i en värld där många saker liknar varandra. Man kan köpa leveranstiden, sättet som den levereras på (en utbildning i Spanien istället för ett tråkigt konferensrum).
5. Lägg till något till en produkt/tjänst som redan finns. Du säljer en sak, kanske att kunderna skulle uppskatta att få något som är relaterat till din produkt/tjänst när de köper av dig.
6. Väck en gammal död produkt till liv igen. Marknaden kan ha förändrats och ett nytt behov ha uppstått.
7. Leta efter en ny målgrupp för din gamla produkt/tjänst. Din ledarskapsutbildning för företag kanske går att ändra lite och passa perfekt för skolledare.
SUPERERBJUDANDE JUST NU!
Sveriges populäraste handbok för dig som säljer dina kunskaper❤️
"Helt suverän "mänsklig" bok om marknadsföring/försäljning! Har läst många böcker genom åren i detta ämne, men inte någon i stil med den här i mycket positiv bemärkelse! tack!"
Mona Härlin, villasjöviken AB
"Den här boken har gett mig mer självförtroende i att använda andra vägar än de konventionella för att sälja mina tjänster."
Isabelle Arnheim, STRATEG Företagslösningar
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Sveriges populäraste handbok för dig som säljer dina kunskaper❤️
"Helt suverän "mänsklig" bok om marknadsföring/försäljning! Har läst många böcker genom åren i detta ämne, men inte någon i stil med den här i mycket positiv bemärkelse! tack!"
Mona Härlin, villasjöviken AB
"Den här boken har gett mig mer självförtroende i att använda andra vägar än de konventionella för att sälja mina tjänster."
Isabelle Arnheim, STRATEG Företagslösningar
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊
Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Smarta tips för företagare här:
Prenumerera på gratis tips som tar dig framåt som företagare
Du får konkreta tips och påminnelser om:
Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst
EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket från Bokförlaget Redaktionen med böcker för smarta företagare.
Läs gärna vad brevet innehåller
Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget.
Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.