1. Erövra nya marknader. Om du redan har en kunddatabas med kunder som du jobbar bra ihop med – nöj dig inte med det. Utveckla en plan för att utforska och erövra nya marknader. Be dina lojala kunder att rekommendera dig – det dröjer inte länge förrän ditt kungarike växer och försäljningen ökar.
2. Lös problem. De mest framgångsrika företagen i världen löser problem åt kunderna. Om du lär dig att erbjuda lösningar istället för prylar, så kommer kunderna att söka upp dig oavsett vilka priser du har. Vilka lösningar erbjuder du med det som du säljer nu? På vilket sätt blir dina kunders liv lättare och bättre om de köper det som du säljer idag?
3. Lär känna dina kunder. För att sälja mer måste du också veta vad de tänker. Vilken smak har de? Vad föredrar de? Vilka problem har de? Fråga dem i enkla studier och enkäter där de får något för besväret att svara. Vi frågar våra kunder två gånger om året vilket deras mest pressande problem är just nu. Hittar vi ett gemensamt stort problem, så kommer det en bok som löser det problemet inom ett halvår.
4. Prata inte om hur hårt du sliter eller jämför dig själv med konkurrenterna med dina återförsäljare. Dina konkurrenter finns inte och är inte ett hot. Du är ledaren och behöver inte bekymra dig med tankar på konkurrenterna. Låt dina återförsäljare också känna det.
5. Prata inte skit om dina konkurrenter. Det visar bara att du känner dig hotad av dem och det är dessutom dålig smak. Det spelar ingen roll vilka stora fel de har eller gör – du måste lita på att kunderna själva upptäcker bristerna. Din uppgift är att övertyga dina kunder om att jobba med dig, inte att övertala dem att inte jobba med någon annan.
6. Var trevlig mot dina konkurrenter när du träffar dem. Du vet aldrig vad du kan få ut av det. Ibland kan du fånga upp viktig information. Dessutom kanske ni kan samarbeta på något sätt. Du kanske får kontakt med en duktig säljare som hellre vill jobba med dig.
Livet blir inte alltid som vi hade tänkt. ...
Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.
Vi kallar det för livssorg.
Här är boken som hjälper dig upp igen❤️
Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer
Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.
Mycket i livet kan kännas orättvist. Vi eller en nära anhörig kan drabbas av sjukdom. Vi kan bli utsatta för en oönskad separation, ofrivillig barnlöshet eller mista vår arbetsförmåga. Många av oss har drömmar som aldrig har uppfyllts. Livet kan vara väldigt tufft. Man kan känna sorg över att förlora sig själv och den tillvaro man har haft hittills. Framtiden blir plötsligt annorlunda än man hade sett framför sig.
Vi kallar det för livssorg.
Här är boken som hjälper dig upp igen❤️
Från boken:
☑️ Vilka är dina livssorger?
☑️ Hur reser man sig när livet tar en oväntad vändning?
☑️ Hur lever man med livssorgen och de förändringar som förlusten har medfört?
☑️ Hur arbetar man med att hantera vardagsgöromål och ser dem som bedrifter?
☑️ Konkreta handlingsplaner och verktyg att arbeta med själv för att kunna läka.
... Och mycket mer
Boken som blivit en storsäljare i Norge kommer nu för första gången på svenska.
Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.
Boken är skriven av Janette Røseth specialistpsykolog med inriktning på kliniskt arbete med barn och unga. Hon arbetar i dag som föredragshållare och har egen praktik.
Emmeline Krogh Werner är specialistpsykolog med inriktning på samhällspsykologi och allmän psykologi och arbetar i dag som kommunpsykolog och föredragshållare.
7. Ramla inte i prispressfällan. Det är lätt att göra det när du känner konkurrenterna flåsa dig i nacken. Att bara sälja på lågt pris visar brist på kreativitet och dessutom förstör det dina vinster. Ibland förstör det så mycket så att du tvingas lägga ner företaget. Det händer varje dag med prispressarna. Erbjud mervärden, fantastisk service och andra saker som du med din erfarenhet vet vad kunderna vill ha.
8. Studsa tillbaka snabbt. Du kommer att förlora affärer till konkurrenter. Det finns hundra skäl till varför. Ibland är din konkurrent bättre än du. Det spelar ingen roll om din presentation är fantastisk. Ibland klickar det bara inte. Ibland beror det på saker som du inte kan kontrollera. Vilket skälet än är, så kommer du att må illa över det. Men, och det här är viktigt, du måste upp i sadeln direkt igen. Släpp besvikelsen och gå vidare. Prata med kunden och se om du kan få veta varför du inte fick jobbet/ordern. Håll sedan kontakt. Du kanske förlorade idag, men det kommer fler chanser. Dessutom klantar sig kanske din konkurrent under resans gång och om du då har hållit kontakt med kunden, så finns det alla chanser att det blir du som får rycka in och rädda dagen.
9. Se vad dina konkurrenter inte gör. Granska vilka metoder som dina konkurrenter använder för att marknadsföra sig idag och leta efter luckor. Se till att vara någonstans där de inte är. Kanske på Youtube, på bussarna eller med en starkare närvaro i sociala medier.
10. Nätverka inte bara – arrangera ett event. Att erbjuda något slags event – ett seminarium, en föreläsning eller något annat – är ett bra sätt att lära känna dina möjliga kunder på.
En viktig sak till!
Alla smarta företagare och säljare jagar konstant ny inspiration för att komma vidare. I nedanstående storsäljare som numera är en klassiker får du hela 345 smarta sätt att hitta nya kunder. Och det går fort att ta till sig innehållet och omvandla det till något praktiskt att göra. Läsarna älskar den här boken.
Läs den du också och börja hitta alla de där nya kunderna snabbare.
Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️
Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.
”När jag med förtjusning läste din härligt kaxiga garanti om att jag kunde få tillbaka pengarna om jag inte fick ut väldigt mycket av ”345 …” så fick jag sådan lust att kontra med en liknande garanti från mig som kund: Eftersom jag tycker att boken är bättre än du förespeglar skulle jag vilja betala den en gång till. Men när jag gick in på er hemsida hittade jag inte någon sådan ”knapp” så här sitter jag med min obesvarade kärlek och oöppnade plånbok."
Bengt Gustavsson, KRESAM AB & BolagsBolaget AB
"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet
"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör
Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).
Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.
”När jag med förtjusning läste din härligt kaxiga garanti om att jag kunde få tillbaka pengarna om jag inte fick ut väldigt mycket av ”345 …” så fick jag sådan lust att kontra med en liknande garanti från mig som kund: Eftersom jag tycker att boken är bättre än du förespeglar skulle jag vilja betala den en gång till. Men när jag gick in på er hemsida hittade jag inte någon sådan ”knapp” så här sitter jag med min obesvarade kärlek och oöppnade plånbok."
Bengt Gustavsson, KRESAM AB & BolagsBolaget AB
"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet
"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör
Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).