Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Driva företag

10 tips om företagsutveckling




Alla företag som vill utvecklas måste också göra saker för att utvecklas. Det låter självklart men vad har du själv gjort den senaste tiden som inte är samma som du alltid har gjort? Här kommer tips om hur du utvecklar ditt företag så du kommer framåt. Ibland handlar det om att ändra saker, ibland bara om att använda ett annat språk.


10 tips om företagsutveckling

1. Prata mer med dina nuvarande kunder. Min erfarenhet säger att de flesta företag har en tillväxt på 20 % som bara ligger och väntar på dem. Det kostar mindre att sälja till befintliga kunder än att jaga nya. Framgångsrika företag har därför en kontinuerlig kontakt med kunderna och erbjuder hela tiden dem något nytt. Vad gör du för att hålla kunderna nöjda?

2. Placera ditt företag fysiskt närmare din större konkurrent. Om du har en butik eller en verksamhet dit kunderna kommer, så är det fantastiskt smart att de möjliga kunderna ser din skylt samtidigt som de ser din större och mer välkända konkurrents. Det fungerar på nätet också. Om din välkända konkurrent använder en speciell mix av nyckelord för att få sökmotortrafik, så kan du använda samma ord och försöka beskriva dina sidor på ett mer attraktivt sätt än vad de gör.

3. När din framtida kund säger: ”Vi har redan en leverantör som vi är nöjda med”, så svarar du: ”Vad bra och jag uppskattar den tid ni tog er och den ansträngning som ni gjorde när ni valde leverantör”.
Men tänk för ett ögonblick att din leverantör erbjöd samma kvalitet till ett lägre pris, ett lättare sätt att beställa och dessutom snabbare leverans. Skulle inte du vara ännu nöjdare då?

4. När din framtida kund säger: ”Era priser är högre än konkurrentens”, så svarar du:
”Vid första anblicken stämmer det, men våra X ger dubbelt så mycket X, så även om varje enhet är 20 % dyrare, så blir kostnaden lägre om man slår ut det på hela användningen

5. När din framtida kund säger: ”Vi har jobbat med samma leverantör jämt”, så svarar du: ”Jag förstår precis vad det innebär att veta vad man har, men inte vad man får. Men om ni inte håller er uppdaterade med hur leverantörer gör för att spara pengar åt er, så kanske ni förlorar pengar på sikt. Det är alltid bra att då och då omvärdera läget man befinner sig i eftersom man brukar vinna på att göra det”.

Hjärngympa för seniorer❤️

Vår mest populära bok just nu

🌟 Ge din hjärna en present!
"Hjärngympa för seniorer" – boken som håller ditt sinne skarpt och livligt. Enkla och roliga övningar för ett aktivt och glädjefyllt liv! 📘


Beställ den i vår egen bokhandel till ett superpris just nu!
Här hittar du boken ...


6. När din framtida kund säger: ”Jag har inte tid att utforska nya alternativ just nu”, så svarar du: ”Jag förstår din brist på tid och det är mitt jobb att ge er en ökad utdelning för en mindre investering av både tid och pengar. Det är därför våra kunder gillar oss”.

7. Alla dina anställda är säljare. Den eller de i din personal som inte är trevliga mot kunder eller mot dem som servar kunderna (alltså alla) måste bort. De är livsfarliga för ditt företag. De ger inte bara ditt företag dåligt rykte utåt, de förpestar också företagets interna miljö. Gör vad du kan för att bli av med dessa individer om du vill fortsätta vara konkurrenskraftig.

8. Marknadsföring är allt. Allt du gör för att kunderna ska upptäcka dig och köpa från dig är marknadsföring. Inse att du är marknadsförare. Om dina konkurrenter får jobbet eller beställningen, så beror det oftast på att de gör ett bättre jobb med att låta kunderna veta att de finns.

9. Kunder vill ha kvalitet. Om kunderna inte kommer till dig, så kan det bero på att de upplever att de får bättre kvalitet hos konkurrenterna. Om det du erbjuder är av toppkvalitet eller att din service är fantastisk jämfört med konkurrenternas, så är det ditt jobb att se till att målgruppen vet och förstår det. Kunderna kommer inte fatta det automatiskt eftersom folk alltid har annat att tänka på.

10. Erbjud enkelhet. Är det svårare att göra affärer med dig än med dina konkurrenter? Undersök saken om du inte är helt säker. Enkelhet uppfattas som ett viktigt värde av kunder och det kostar ju ingenting. Gör dina processer bättre än dina konkurrenters.

En viktig sak till!
Nedanstående bok är smått sensationell eftersom den innehåller hela 350 konkreta saker du kan göra för att marknadsföra och tjäna mer pengar i ditt företag. Det unika är att varje sak bara tar fem minuter för dig.

Det här är en av få svenska böcker om marknadsföring som också nått ut på den amerikanska marknaden och fått fantastiska recensioner för hur bra den hjälper företag att komma loss snabbt.

Läs den du också.

350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)



En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB

Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Starta-Eget.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@redaktionen.se