Utveckla affärsidéer, marknadsstrategier, projektmodeller, teamutveckling och ledarskap genom anpassad utbildning och/eller processcoaching
1. Diskutera affärsidén med alla möjliga kontakter du har, lyssna på vad de har att säga och utveckla idén så att du fokuserar på tydlig målgrupp med tydligt budskap d v s vad du ska hjälpa just denna kundgrupp med(pryl eller tjänst). 2. Se till att du har någon som kan hjälpa dig med att administrera ekonomin. Det behöver du då företaget börjar ta fart och ditt fokus behöver vara på kund- och leverantörskontakter.
Att personer med mer erfarenhet hade hjälpt mig med att fokusera på en mindre mängd produkter/tjänster. Jag upplever att unga unga människor ofta har okonventionella idéer som behöver "näring" i form av erfarenhet och expertkompetens och en mängd tid för att bli riktigt framgångsrika.
I så fall finns det en särskild bok som visar hur du snabbt kommer igång och tjänar pengar i ditt företag, hur du hittar kunder och får ditt företag att lyfta.
Läs om den här