Till att börja med får jag låtsas att mina vänner inte driver eget. Två viktiga saker; att ha en lista på allt administrativt som behöver göras för uppstart och kontinuerligt, och att därefter ta det punkt för punkt. Då blir inte motståndet så svårt (många tror att det är skitsvårt att starta eget). Det andra är att fråga hur han/hon ska sälja? Det är lätt att sitta och fundera på coola loggor och andra angenäma saker, men många glömmer att sälja, och att ha en vettig plan för hur det ska gå till.
Trots en bra idé och att man försöker kommunicera den, så är det svårare än man tror att överösa de stora drakarna om man jobbar mot en massmarknad. Har nu en känsla av att man antingen måste ha påtagliga värden (utöver produkten, såsom t.ex. tillhörighet, delaktighet, vägrar kalla det för metavärden) eller att man har en riktigt stor budget.
Boken som hjälpt tusentals företag att marknadsföra sig bättre.
Läs mer om den här